სხეულის ტიპი და აქცენტები
ჰარმონიული ფიგურის შექმნის საფუძველში დევს პროპორციები (ფიგურის ნაწილების შეფარდება). პროპორციულად ითვლება ისეთი ფიგურა, როდესაც სხეულის ნაწილები თანაფარდულია
ფიგურის ვიზუალური კორექციის გამოყენებით, შესაძლებელია შევცვალოთ წამოდგენა ჩვენი სხეულის ნამდვილ ზომებსა და პროპორციებზე.
ვიზუალური კორექციის საფუძვლებში დევს შემდეგი გაგება - აქცენტები, ხაზები და მაყურებლის ილუზია. დღეს ჩვენ გთავაზობთ ვისაუბროთ აქცენტებზე.
აქცენტი - ეს არის ის რასაც ჩვენ პირველ რიგში ვამჩნევთ. აქცენტების დახმარებით ჩვენ ვიქცევთ ყურადღებას და ვიცილებთ მზერას ჩვენთვის არასასურველი სხეულის ნაწილიდან. ამიტომაც ჩვენ აქცენტების გამოყენებით შეგვიძლია ავღნიშნოთ სხეულის ღირსებები და დავმალოთ მცირე ხარვეზები. მაგალითად ფართო მხრების დროს, აქცენტები თავსედება სხეულის ზედა ნაწილში. (მხრებზე ან დეკოლტეზე) ხოლო ქვევით რჩება ერთტონიანი და ნეიტრალური.
აქცენტები ფიგურის მიხედვით თავსდება შემდეგნაერად:
ქვიშის საათისთვის რეკომენდირებულია აქცენტების სხეულზე გაკეთება, ამობრუნებული სამკუთხედისთვის -ფეხებზე, სამკუთხედს -მხრებზე და მკერდზე, მართკუთხედსა და ოვალს ზედა ან ქვედა ნაწილში, ამასთანავე გამოიყენება მრავალფეროვანი საშუალებები.
რა შეიძლება გამოვიყენოთ აქცენტის სახით? ეს შეიძლება იყოს დეკორატიული დამუშავება, გამოყენებული ფერი, პრინტი, ნაჭერზე განთავსებული სურათი და ა.შ.
აქცენტები ზედა ნაწილში
აქტენტი თეძოებზე
აქცენტი ქვედა ნაწილში
აქცენტების განთავსებისას არ დაივიწყოთ რომ:
—ნახატების ზომა დამოკიდებულია თქვენი ტანის ზომაზე, მაღალ ადამიანებს არ უხდება ზედმეტად პატარა ან ვიწრო ნახატები და პირიქით.
—ნათელი ფერი დომინირებს მუქ ფერებთან, თბილი ცივებთან, ხოლო მკვეთრი არამკვეთრთან
აქცენტების გარდა საჭიროა შეგეძლოთ გამოიყენოთ მაყურებლის ილუზია და ხაზები. მაგალითად:
— ვერტიკალური ხაზები და დეტალები (პარალელური ხაზები, ერთგვერდიანი შესაკრავი, ისრები შარვალზე, გრძელი შარფი) უფრო სუსტად გამოგაჩენთ, ხოლო ჰორიზონტალური ხაზები (განივი ხაზები, ნაკერები და ა.შ.) გასუქებთ, გავსებთ. მაგრამ ხაზები - ძალიან რთული რამეა, ისინი ყოველთვის არ მუშაობენ ზუსტად ისე როგორც აგიხსენით.
— ხაზები, რომლებიც მიემართებიან ფიგურის ცენტრიდან ზევით, აფართოებენ ზედა ნაწილს, ხოლო თეძოს ვიწროდ აჩენენ, ხაზები რომელიც ცენტრიდან ქვევით მიდის, თეძოს აფართოებენ და ფიგურის ზედა ნაწილს ავიწროებენ.
— კლეტკები როგორც წესი მოცულობას ზრდის, რაც უფრო დიდია ფიგურები ეფექტიც უფრო თვალშისაცემია და. ა.შ.
ფიგურის ვიზუალური კორექციის გამოყენებით, შესაძლებელია შევცვალოთ წამოდგენა ჩვენი სხეულის ნამდვილ ზომებსა და პროპორციებზე.
ვიზუალური კორექციის საფუძვლებში დევს შემდეგი გაგება - აქცენტები, ხაზები და მაყურებლის ილუზია. დღეს ჩვენ გთავაზობთ ვისაუბროთ აქცენტებზე.
აქცენტი - ეს არის ის რასაც ჩვენ პირველ რიგში ვამჩნევთ. აქცენტების დახმარებით ჩვენ ვიქცევთ ყურადღებას და ვიცილებთ მზერას ჩვენთვის არასასურველი სხეულის ნაწილიდან. ამიტომაც ჩვენ აქცენტების გამოყენებით შეგვიძლია ავღნიშნოთ სხეულის ღირსებები და დავმალოთ მცირე ხარვეზები. მაგალითად ფართო მხრების დროს, აქცენტები თავსედება სხეულის ზედა ნაწილში. (მხრებზე ან დეკოლტეზე) ხოლო ქვევით რჩება ერთტონიანი და ნეიტრალური.
აქცენტები ფიგურის მიხედვით თავსდება შემდეგნაერად:
ქვიშის საათისთვის რეკომენდირებულია აქცენტების სხეულზე გაკეთება, ამობრუნებული სამკუთხედისთვის -ფეხებზე, სამკუთხედს -მხრებზე და მკერდზე, მართკუთხედსა და ოვალს ზედა ან ქვედა ნაწილში, ამასთანავე გამოიყენება მრავალფეროვანი საშუალებები.
რა შეიძლება გამოვიყენოთ აქცენტის სახით? ეს შეიძლება იყოს დეკორატიული დამუშავება, გამოყენებული ფერი, პრინტი, ნაჭერზე განთავსებული სურათი და ა.შ.
აქცენტები ზედა ნაწილში
აქტენტი თეძოებზე
აქცენტი ქვედა ნაწილში
აქცენტების განთავსებისას არ დაივიწყოთ რომ:
—ნახატების ზომა დამოკიდებულია თქვენი ტანის ზომაზე, მაღალ ადამიანებს არ უხდება ზედმეტად პატარა ან ვიწრო ნახატები და პირიქით.
—ნათელი ფერი დომინირებს მუქ ფერებთან, თბილი ცივებთან, ხოლო მკვეთრი არამკვეთრთან
აქცენტების გარდა საჭიროა შეგეძლოთ გამოიყენოთ მაყურებლის ილუზია და ხაზები. მაგალითად:
— ვერტიკალური ხაზები და დეტალები (პარალელური ხაზები, ერთგვერდიანი შესაკრავი, ისრები შარვალზე, გრძელი შარფი) უფრო სუსტად გამოგაჩენთ, ხოლო ჰორიზონტალური ხაზები (განივი ხაზები, ნაკერები და ა.შ.) გასუქებთ, გავსებთ. მაგრამ ხაზები - ძალიან რთული რამეა, ისინი ყოველთვის არ მუშაობენ ზუსტად ისე როგორც აგიხსენით.
— ხაზები, რომლებიც მიემართებიან ფიგურის ცენტრიდან ზევით, აფართოებენ ზედა ნაწილს, ხოლო თეძოს ვიწროდ აჩენენ, ხაზები რომელიც ცენტრიდან ქვევით მიდის, თეძოს აფართოებენ და ფიგურის ზედა ნაწილს ავიწროებენ.
— კლეტკები როგორც წესი მოცულობას ზრდის, რაც უფრო დიდია ფიგურები ეფექტიც უფრო თვალშისაცემია და. ა.შ.