9 საიდუმლო რაფაელის გენიალური "სიქსტის მადონას" შესახებ
"წმინდა სილამაზის ფენომენი" - ვასილ ჟუკოვსკის სიტყვებია, რომლითაც მან "სიქსტის მადონა" აღწერა.
"სიქსტის მადონას" წერა რაფაელ სანტიმ 30 წლის ასაკში დაიწყო. იულიუს მეორის შეკვეთამ მაშინვე აღიარება მოიპოვა და დღემდე ერთერთ უნიკალურ ნამუშევრად არის მიჩნეული. არარავისთვის არის უცნობი, რომ ავტორმა მასში უამრავი საიდუმლო ჩააქსოვა, თუმცა მათი ამოხსნა წლების შემდეგ მოხერხდა. მაგალითად ერთერთი საიდუმლო, რომელიც მეცნიერებმა არცთუ ისე დიდი ხნის წინ შეამჩნიეს, გახლავთ: რაფაელმა მთავარ პერსონაჟი საკუთარი სახელის პირველი ინიციალით გამოხატა.
ცნობილია, რომ რაფაელი გნოსტიციზმით იყო გატაცებული, ისინი კი ეთაყვანებიან ციფრ - 6. ნახატის 9-ვე უმთავრესი სიმბოლო ექვსკუთხედს გამოსახავს და წმინდა სიქსტის სახელიც 6-იანს უკავშირდება! .
არსებობს მოსაზრება, რომ წმინდა მარიამის ვიზუალი რაფაელმა გამოხატა მარგარეტა ლუტით, - საყვარელი ქალბატონით.
ვინ გამოსახა ღვთის შვილის სახით ეს ჯერ კიდევ უცნობია, მაგრამ თუ ღრმად ჩავეძიებით მის სახეს, შევამჩნევთ , რომ სახე - ასაკთან შეუფერებელიია და მოდელიც გაცილებით უფროსი ბავშვისაგან აიღო.
წმინდა სიქსტი პაპების გვარი - როვერეების მფარველად მიიჩნეოდა(როვერე - იტალიურად მუხას ნიშნავს), სწორედ ამიტომაც მის მანტიაზე გამოსახულია მუხის ფოთლები და რკოები.
სიქსტი მარჯვენა ხელით მიუთითებს მფარველ ჯვარცმაზე. სიქსტის მადონა ეკიდა საკურთხევლის უკან, ანუ ჯვრის უკან, ხოლო რას მიუთითებს რომის პაპის ექვსი თითი, ხელოვანთა უბადლო შემფასებლების გაოგნებას იწვევს. (და ისევ ციფრი 6) მარიამ ღვთისმშობლისადმი ერთგულებას, პაპი გულზე დადებული მარცხენა ხელით გამოხატავს!
სიქსტის დიადემა სამი გვირგვინისაგან შედგება, რაც გამოსახავს - მამას, ძეს და წმინდა სულს გამოსახავს.
რაფაელის ტილოზე გამოსახულია წმინდა ბარბარა, რომელიც პიაჩენცას მფარველად იყო იჩნეული და რომელმაც წარმართი მამისაგან ქრისტიანობა მიიღო, რისთვისაც საკუთარმა მშობელმა მას თავი მოკვეთა.
ხელოვნებათმცოდნეები მიიჩნევენ, რომ რაფაელმა ღრუბლების სახით ანგელოზთა ციური გალობა გამოხატა. ხოლო გნოსტიცისზმის მიმდევართ თუ დავუჯერებთ, ისინი სულაც არ არიან ანგელოზები. ისინი ჯერ კიდევ ზეცაში მყოფი ჯერ არ დაბადებული სულები არიან, რომლებიც ღმერთს ეთაყვანებიან.
ტილოს ბოლოში, თვალში გვხვდება, ორი ალმაცერით მჭვრეტი ანგელოზი. თუმცა ეს მზერა ღვის ნების მორჩილების გამომხატველია. იესოს ხომ უკვე ნაწინასწარმეტყველებია აქვს ჯვარცმა და ამის შეცვლა, არავის ძალუძს!
გაშლილი მწვანე ფარდა, მამაზეციერის მოწყალების ნიშანია, რომელმაც იგი მოავლინა ქვეყანას ცოდვილთა დასახსნელად.
პუშკინმა კი რაფაელის ქმნილების მიხედვით, თქვა: სრულიად მიწიერი არსებაა - ანნა კერნი.
"სიქსტის მადონას" წერა რაფაელ სანტიმ 30 წლის ასაკში დაიწყო. იულიუს მეორის შეკვეთამ მაშინვე აღიარება მოიპოვა და დღემდე ერთერთ უნიკალურ ნამუშევრად არის მიჩნეული. არარავისთვის არის უცნობი, რომ ავტორმა მასში უამრავი საიდუმლო ჩააქსოვა, თუმცა მათი ამოხსნა წლების შემდეგ მოხერხდა. მაგალითად ერთერთი საიდუმლო, რომელიც მეცნიერებმა არცთუ ისე დიდი ხნის წინ შეამჩნიეს, გახლავთ: რაფაელმა მთავარ პერსონაჟი საკუთარი სახელის პირველი ინიციალით გამოხატა.
ცნობილია, რომ რაფაელი გნოსტიციზმით იყო გატაცებული, ისინი კი ეთაყვანებიან ციფრ - 6. ნახატის 9-ვე უმთავრესი სიმბოლო ექვსკუთხედს გამოსახავს და წმინდა სიქსტის სახელიც 6-იანს უკავშირდება! .
არსებობს მოსაზრება, რომ წმინდა მარიამის ვიზუალი რაფაელმა გამოხატა მარგარეტა ლუტით, - საყვარელი ქალბატონით.
ვინ გამოსახა ღვთის შვილის სახით ეს ჯერ კიდევ უცნობია, მაგრამ თუ ღრმად ჩავეძიებით მის სახეს, შევამჩნევთ , რომ სახე - ასაკთან შეუფერებელიია და მოდელიც გაცილებით უფროსი ბავშვისაგან აიღო.
წმინდა სიქსტი პაპების გვარი - როვერეების მფარველად მიიჩნეოდა(როვერე - იტალიურად მუხას ნიშნავს), სწორედ ამიტომაც მის მანტიაზე გამოსახულია მუხის ფოთლები და რკოები.
სიქსტი მარჯვენა ხელით მიუთითებს მფარველ ჯვარცმაზე. სიქსტის მადონა ეკიდა საკურთხევლის უკან, ანუ ჯვრის უკან, ხოლო რას მიუთითებს რომის პაპის ექვსი თითი, ხელოვანთა უბადლო შემფასებლების გაოგნებას იწვევს. (და ისევ ციფრი 6) მარიამ ღვთისმშობლისადმი ერთგულებას, პაპი გულზე დადებული მარცხენა ხელით გამოხატავს!
სიქსტის დიადემა სამი გვირგვინისაგან შედგება, რაც გამოსახავს - მამას, ძეს და წმინდა სულს გამოსახავს.
რაფაელის ტილოზე გამოსახულია წმინდა ბარბარა, რომელიც პიაჩენცას მფარველად იყო იჩნეული და რომელმაც წარმართი მამისაგან ქრისტიანობა მიიღო, რისთვისაც საკუთარმა მშობელმა მას თავი მოკვეთა.
ხელოვნებათმცოდნეები მიიჩნევენ, რომ რაფაელმა ღრუბლების სახით ანგელოზთა ციური გალობა გამოხატა. ხოლო გნოსტიცისზმის მიმდევართ თუ დავუჯერებთ, ისინი სულაც არ არიან ანგელოზები. ისინი ჯერ კიდევ ზეცაში მყოფი ჯერ არ დაბადებული სულები არიან, რომლებიც ღმერთს ეთაყვანებიან.
ტილოს ბოლოში, თვალში გვხვდება, ორი ალმაცერით მჭვრეტი ანგელოზი. თუმცა ეს მზერა ღვის ნების მორჩილების გამომხატველია. იესოს ხომ უკვე ნაწინასწარმეტყველებია აქვს ჯვარცმა და ამის შეცვლა, არავის ძალუძს!
გაშლილი მწვანე ფარდა, მამაზეციერის მოწყალების ნიშანია, რომელმაც იგი მოავლინა ქვეყანას ცოდვილთა დასახსნელად.
პუშკინმა კი რაფაელის ქმნილების მიხედვით, თქვა: სრულიად მიწიერი არსებაა - ანნა კერნი.