სექსუალობა სხვადსხვა ხალხებში
დღევანდელი ცივილიზაციის მიუხედავად არსებობს ე.წ. “უკონტაქტო ხალხები” რომელთა ცხოვრების წესი არ არის თანამედროვეობასთან მიახლოვებულიც კი, ასეთი ადამიანები განსხვავდებიან მრავალი ტრადიციით და ქცევით, განსხვავება აისახება ადამიანის სექსუალობაში, და სექსუალურ ქცევაშიც. არსებობს ხელხი სადაც ჯერ კიდევ არ გრძნობენ ტანსაცმლის საჭიროებას.
უატუას ტომის ქალები და ნოვო–გებრიდის კუნძულის მამაკაცები ატარებენ წინსაფრებს, რომელიც ვერ ფარავს მათ სასქესო ორგანოებს. ესკიმოსები დასაძინელად წვებიან აბსილუტურად შიშვლები და სქესის განურჩევლად მჭიდროდ ეკვრიან ერთმანეთს.
ავსტრალიაში აბორიგენები, ქალები და მამაკაცები დადიან შიშვლები. როცა მისიონერებმა დაურიგეს აბორიგენებს კაბები, უმეტესობმა მხრებზე მოსახურად გამოიყენა ეს საჩუქარი.
სანდვიჩევის კუნძულის ნახევრადგაევროპელებული ქალბატონები ევროპელების ხომელდებამდე მიცურავდნენ შიშვლები, თავზე დამაგრებული ჰქონდათ ტანსაცმელი და ფეხსაცმელი, რათა ხომალდზე ჩაეცვათ.
ბალონდას დედოფალი ლივინგსტონთან მიღებაზე შიშველი გამოცხადდა. საერთოდ ამ რეგიონის ქალები ატარებენ ნაჭრების გარკვეულ ნაკუწებს, თუმცა არა როგორც ტანსაცმელს, არამედ როგორც სამკაულს. მამაკაცები ასე თუ ისე ჩაცმულები არიან.
აფრიკაში ასკირების ქალები გათხოვებამდე შიშვლები დადიან, ამასთან ის ქამარი, რომელსაც გათხოვილები იკეთებენ სამკაული უფროა, ვიდრე კაბა.
კავკასიის, აფრიკისა და ინდუსების დიდი ნაწილი სექსუალურ აქტს აწარმოებდნენ სხვების თანდასწრებით, როგორც ცხოველები.
ამრიგად, ძველ დროში, ქორწინების არსებობამდე, პროსტიტუცია და თავისუფალი, ღია სექსი ნორმალურ მოვლენად ითვლებოდა.
კალედონელებს ცოლები საერთო ჰყავდათ, ბავშვები კი მთელს ტომს ეკუთვნოდა. ბუშმიტებს, როგორც Lubbock ამტკიცებს, არანაირი წარმოდგენა არა აქვთ ქორწინებაზე.
კალიფორნიის მიწებზე დასახლებულ ველურების ლექსიკაში არ მოიპოვება სიტყვა „ქორწინება“. ისინი მხოლოდ მაშინ ეჭვიანობენ, როცა ქალი სხვა ტომის კაცს ნებდება, როგორც ეს პარაგვაიში მცხოვრებ ტომებში ხდება.
მასაგეტებში მამაკაცს ცოლად მოჰყავს ქალი, რომელიც უნდა და მისით შემდეგ მთელი ტომი „ტკბება“. ამ ტომში მამაკაცს შეუძლია სადაც უნდა და როდესაც უნდა იქ იქონიოს ქალთან სქესობრივი კონტაქტი.
ოზებსაც საერთო ცოლები ჰყავთ. როცა ბავშვი აღწევს 3 თვის ასაკს, ვისაც უფრო მეტად ჰგავს, ის ითვლება მის მამად.
ანდამანებსა და კალიფორნიის სხვა ტომებში ქალი ტომის ყველა კაცის კუთვნილებაა და დიდ დანაშაულად ეთვლება, თუ რომელიმე მათგანთან სექსზე უარს იტყვის.
ზოგიერთ ველურ ხალხში კი ქორწინებით ხელი ეწყობა პროსტიტუციას. ონომებში ორგიების დროს მამაკაცები ცვლიან ცოლებს. გარდა ამისა, ისინი აიძულებენ ცოლებს, მათი სურვილის წინააღმდეგ, დანებდნენ ქმრის ნათესავებს.
კაფრებში ქალიშვილობის აღმნიშვნელი სიტყვა არ არსებობს. როცა გოგონა აღწევს სრულწლოვანებას, სახალხოდ ცხადდება ეს ფაქტი და ნებიესმიერს, ვისაც ექნება სურვილი, შეუძლია მისი პირველი მამაკაცი გახდეს.
დარფურში ყველა სრულწლოვან ქალს აქვს თავისი ქოხი, სადაც ნებისმიერ მამაკაცს შეუძლია მასთან ღამის გატარება.
ავსტრალიაში არსებობს ჩვეულება, რომ ქმრის არყოფნის დროს, სარეცელში მისი ადგილი ტომის ნებისმეირმა კაცმა შიეძლება დაიკავოს.
აფრიკაში გენდანების ქალები ფეხზე ატარებდნენ იმდენ ტყავის სამაჯურს, რამდენ კაცთანაც ჰქონიათ სქესობრივი კავშირი.
ტიბეტში გოგონები ატარებენ კისერზე საყვარლებისგან ნაჩუქარ რგოლებს და რაც უფრო მეტი რგოლი ჰქონდა ქალს კისერზე, მით უფრო ზეიმით აღნიშნავდენენ მის ქორწილს.
მეგობრობის კუნძულის აბორიგენი გოგონები ადიოდნენ ევრიპულ ხომალდებზე და მატროსებს ნებდებოდნენ. წასვლისას ისინი ამბობდნენ: „Mitzi, bongni mitzi”, რაც ნიშნავს „დღეს გვიყვარდა, ხვალ გავიმეოროთ“.
თითქმის ყველა ინდურ ტომში, მაგ, აპაჩებში, ქალი გათხოვებამდეც და მის შემდეგაც აბსოლუტურად თავისუფალია და ნებისმიერთან აქვს სექსი, ვისათანაც უნდა.
პანამის არხის მიდამოებში მცხობვრებ ტომებში ქალს უღირს საქციელად მიაჩნია, რომელიმე მამაკაცისთვის უარის თქმა.
გარდა ამ ყველაფრისა, ასეთ ხალხში სტუმრისთვის ცოლის შეთავაზე მიღებულია. მაგ, ცეილონში, გრენლანდიაში, კანარის კუნძულებზე, ტაიტიზე. სტუმრის მხრიდან ასეთ პატივისცემაზე უარის თქმა მასპინძლის შეურაცხყოფად ითვლება.
ასანებში ქალებს შეუძლიათ ყოველ მესამე დღეს დანებდნენ უცხოელს.
ნადოვესიის ტომში განთქმული იყო ის ქალი, ვისაც დღესასწაულის შემდეგ შეეძლო 40 სამხედრო მეთაურთან ჰქონოდა სექსი.
ნომადებში, ისევე როგორც რამდენიმე არაბულ ტომში, ქალი ეკუთვნოდა ოჯახს ყველა წევრ მამაკაცს.
ტიბეტში უფროსი ძმა ირჩევს ცოლს და შემდეგში ეს ქალი ყველა მისი ძმის ცოლიცაა. ბავშვები მხოლოდ დედისად ითვლება, ვინაიდან სხვა შემთხვევაში ბავშვის საკითხი სადავო იქნებოდა.
ნაირებში ქალებს, ჩვეულებრივ, 5-6 ქმარი ჰყავს. თუმცა კი მათი რიცხვი 10-ც შესაძლოა იყოს და თითოეულ მათგანთან ქალი 10-10 დღე ცხოვრობს.
პიოლიანდრია ბევრ ტომშია მიღებული, მაგრამ აღსანიშნავია, რომ ქალს მხოლოდ თავისი კასტის, ან ტომის კაცებთან შეუძლია ჰქონდეს სექსი.
ამერიკაში შინუკებში გოგონები ეწევიან თავისუფალ ცხოვრებას, გათხოვილი ქალები კი, პირიქით, ძალიან მკაცრად ცხოვრობენ.
კონინხინში ქმრის ერთგულება ვალდებულებაა, ამასთან მშობლები ხშირად ვაჭრობენ საკუთარი ქალიშვილებით, რაც ხელს არ უშლის მათ შედგომ გათხოვებას.
უატუას ტომის ქალები და ნოვო–გებრიდის კუნძულის მამაკაცები ატარებენ წინსაფრებს, რომელიც ვერ ფარავს მათ სასქესო ორგანოებს. ესკიმოსები დასაძინელად წვებიან აბსილუტურად შიშვლები და სქესის განურჩევლად მჭიდროდ ეკვრიან ერთმანეთს.
ავსტრალიაში აბორიგენები, ქალები და მამაკაცები დადიან შიშვლები. როცა მისიონერებმა დაურიგეს აბორიგენებს კაბები, უმეტესობმა მხრებზე მოსახურად გამოიყენა ეს საჩუქარი.
სანდვიჩევის კუნძულის ნახევრადგაევროპელებული ქალბატონები ევროპელების ხომელდებამდე მიცურავდნენ შიშვლები, თავზე დამაგრებული ჰქონდათ ტანსაცმელი და ფეხსაცმელი, რათა ხომალდზე ჩაეცვათ.
ბალონდას დედოფალი ლივინგსტონთან მიღებაზე შიშველი გამოცხადდა. საერთოდ ამ რეგიონის ქალები ატარებენ ნაჭრების გარკვეულ ნაკუწებს, თუმცა არა როგორც ტანსაცმელს, არამედ როგორც სამკაულს. მამაკაცები ასე თუ ისე ჩაცმულები არიან.
აფრიკაში ასკირების ქალები გათხოვებამდე შიშვლები დადიან, ამასთან ის ქამარი, რომელსაც გათხოვილები იკეთებენ სამკაული უფროა, ვიდრე კაბა.
კავკასიის, აფრიკისა და ინდუსების დიდი ნაწილი სექსუალურ აქტს აწარმოებდნენ სხვების თანდასწრებით, როგორც ცხოველები.
ამრიგად, ძველ დროში, ქორწინების არსებობამდე, პროსტიტუცია და თავისუფალი, ღია სექსი ნორმალურ მოვლენად ითვლებოდა.
კალედონელებს ცოლები საერთო ჰყავდათ, ბავშვები კი მთელს ტომს ეკუთვნოდა. ბუშმიტებს, როგორც Lubbock ამტკიცებს, არანაირი წარმოდგენა არა აქვთ ქორწინებაზე.
კალიფორნიის მიწებზე დასახლებულ ველურების ლექსიკაში არ მოიპოვება სიტყვა „ქორწინება“. ისინი მხოლოდ მაშინ ეჭვიანობენ, როცა ქალი სხვა ტომის კაცს ნებდება, როგორც ეს პარაგვაიში მცხოვრებ ტომებში ხდება.
მასაგეტებში მამაკაცს ცოლად მოჰყავს ქალი, რომელიც უნდა და მისით შემდეგ მთელი ტომი „ტკბება“. ამ ტომში მამაკაცს შეუძლია სადაც უნდა და როდესაც უნდა იქ იქონიოს ქალთან სქესობრივი კონტაქტი.
ოზებსაც საერთო ცოლები ჰყავთ. როცა ბავშვი აღწევს 3 თვის ასაკს, ვისაც უფრო მეტად ჰგავს, ის ითვლება მის მამად.
ანდამანებსა და კალიფორნიის სხვა ტომებში ქალი ტომის ყველა კაცის კუთვნილებაა და დიდ დანაშაულად ეთვლება, თუ რომელიმე მათგანთან სექსზე უარს იტყვის.
ზოგიერთ ველურ ხალხში კი ქორწინებით ხელი ეწყობა პროსტიტუციას. ონომებში ორგიების დროს მამაკაცები ცვლიან ცოლებს. გარდა ამისა, ისინი აიძულებენ ცოლებს, მათი სურვილის წინააღმდეგ, დანებდნენ ქმრის ნათესავებს.
კაფრებში ქალიშვილობის აღმნიშვნელი სიტყვა არ არსებობს. როცა გოგონა აღწევს სრულწლოვანებას, სახალხოდ ცხადდება ეს ფაქტი და ნებიესმიერს, ვისაც ექნება სურვილი, შეუძლია მისი პირველი მამაკაცი გახდეს.
დარფურში ყველა სრულწლოვან ქალს აქვს თავისი ქოხი, სადაც ნებისმიერ მამაკაცს შეუძლია მასთან ღამის გატარება.
ავსტრალიაში არსებობს ჩვეულება, რომ ქმრის არყოფნის დროს, სარეცელში მისი ადგილი ტომის ნებისმეირმა კაცმა შიეძლება დაიკავოს.
აფრიკაში გენდანების ქალები ფეხზე ატარებდნენ იმდენ ტყავის სამაჯურს, რამდენ კაცთანაც ჰქონიათ სქესობრივი კავშირი.
ტიბეტში გოგონები ატარებენ კისერზე საყვარლებისგან ნაჩუქარ რგოლებს და რაც უფრო მეტი რგოლი ჰქონდა ქალს კისერზე, მით უფრო ზეიმით აღნიშნავდენენ მის ქორწილს.
მეგობრობის კუნძულის აბორიგენი გოგონები ადიოდნენ ევრიპულ ხომალდებზე და მატროსებს ნებდებოდნენ. წასვლისას ისინი ამბობდნენ: „Mitzi, bongni mitzi”, რაც ნიშნავს „დღეს გვიყვარდა, ხვალ გავიმეოროთ“.
თითქმის ყველა ინდურ ტომში, მაგ, აპაჩებში, ქალი გათხოვებამდეც და მის შემდეგაც აბსოლუტურად თავისუფალია და ნებისმიერთან აქვს სექსი, ვისათანაც უნდა.
პანამის არხის მიდამოებში მცხობვრებ ტომებში ქალს უღირს საქციელად მიაჩნია, რომელიმე მამაკაცისთვის უარის თქმა.
გარდა ამ ყველაფრისა, ასეთ ხალხში სტუმრისთვის ცოლის შეთავაზე მიღებულია. მაგ, ცეილონში, გრენლანდიაში, კანარის კუნძულებზე, ტაიტიზე. სტუმრის მხრიდან ასეთ პატივისცემაზე უარის თქმა მასპინძლის შეურაცხყოფად ითვლება.
ასანებში ქალებს შეუძლიათ ყოველ მესამე დღეს დანებდნენ უცხოელს.
ნადოვესიის ტომში განთქმული იყო ის ქალი, ვისაც დღესასწაულის შემდეგ შეეძლო 40 სამხედრო მეთაურთან ჰქონოდა სექსი.
ნომადებში, ისევე როგორც რამდენიმე არაბულ ტომში, ქალი ეკუთვნოდა ოჯახს ყველა წევრ მამაკაცს.
ტიბეტში უფროსი ძმა ირჩევს ცოლს და შემდეგში ეს ქალი ყველა მისი ძმის ცოლიცაა. ბავშვები მხოლოდ დედისად ითვლება, ვინაიდან სხვა შემთხვევაში ბავშვის საკითხი სადავო იქნებოდა.
ნაირებში ქალებს, ჩვეულებრივ, 5-6 ქმარი ჰყავს. თუმცა კი მათი რიცხვი 10-ც შესაძლოა იყოს და თითოეულ მათგანთან ქალი 10-10 დღე ცხოვრობს.
პიოლიანდრია ბევრ ტომშია მიღებული, მაგრამ აღსანიშნავია, რომ ქალს მხოლოდ თავისი კასტის, ან ტომის კაცებთან შეუძლია ჰქონდეს სექსი.
ამერიკაში შინუკებში გოგონები ეწევიან თავისუფალ ცხოვრებას, გათხოვილი ქალები კი, პირიქით, ძალიან მკაცრად ცხოვრობენ.
კონინხინში ქმრის ერთგულება ვალდებულებაა, ამასთან მშობლები ხშირად ვაჭრობენ საკუთარი ქალიშვილებით, რაც ხელს არ უშლის მათ შედგომ გათხოვებას.